تاريخچه بيمارستان توس

تاريخچه بيمارستان توس :

بیمارستان فوق تخصصی توس و با مالکیت خصوصی از سال 1355 با هدف ارائه خدمات تشخيصي درماني ايمن با بالاترين كيفيت شروع به كار نمود . اين بيمارستان داراي دو ساختمان مجزا كه به وسيله تونل زيرزميني به يكديگر ارتباط دارد ساختمان مركزي در 8 طبقه ، در زميني به مساحت1040 متر مربع با زيربناي تقريبي 8000 متر مربع و ساختمان شماره 2 با مساحت450 متر مربع و با زيربناي تقريبي3300 متر مربع در8 طبقه ، داراي دو پاركينگ با ظرفيت 25خودرو واقع در مركز تهران در سال 1389 مورد بهره برداري قرارگرفت. ساختمان مركزي داراي چهاربخش بستری شامل: طبقه اول بخش زنان ‌، NICU و نوزادان، در طبقه دوم: بخش داخلي و جراحي و شيمي درماني، در طبقه سوم: جراحي عمومی و بخش داخلی مستقر هستند. در طبقه چهارم: بخش VIP و واحد تغذیه، بهداشت محیط و حرفه ای، تجهیزات پزشکی و بهبود کیفیت وجود دارند. طبقه پنجم بخشCCU ، ICU، دفتر پرستاری، واحد آموزش و ايمني و پزشك مقيم ICU، در طبقه ششم نماز خانه قرار گرفته است . درطبقه همکف مدير بيمارستان، كتابخانه و اتاق پزشكان، واحدحسابداري، اموراداری، واحد منابع انساني، مركز تلفن، آزمایشگاه ،پاتولوژي ،داروخانه ،اورژانس وپذیرش و اطلاعات قرار دارد. در طبقه منهای دو: رادیولوژی و سونوگرافي، سيتي اسكن، رختشويخانه، تاسيسات، واحد تحويل ملحفه، واحدتصفيه خانه فاضلاب ، واحد نگهداري پسماندها و واحد اكسيژن ساز ، در طبقه منهاي یک CSR و اتاق هاي عمل و بلوک زایمان و سالن غذا خوری پرسنل و پزشکان قرار دارد.
در ساختمان جدید(ساختمان شماره 2)، در طبقه پنجم : دفتر مدير عامل و سالن كنفرانس با ظرفيت 120 نفر ، در طبقه چهارم نيز سالن كنفرانس جهت جلسات داخلي و كلينيك جراحي مغز و اعصاب، در طبقه سوم واحد فيزيوتراپي، در طبقه دوم واحد شنوايي سنجي،آندوسكوپي و كولونسكوپي، در طبقه اول كلينيك هاي اطفال، زنان و مامايي، ريه ، قلب، جراحي، ارتوپدي، داخلي و گوارش و……. در طبقه همكف واحد مدارك پزشكي و بانك قرار دارد که از طریق راهرويي در طبقه منهای دو به ساختمان قديم مرتبط گرديده است.

ظرفيت بيمارستان :

در حال حاضر بیمارستان توس با در اختیار داشتن 110 تخت مصوب به عنوان یک بیمارستان درجه یک ، در ردیف یکی از خوش نام ترین مراکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی در سطح کشور فعالیت می کند.
این بیمارستان بااهداف ارتقاء سطح مراقبتهای تخصصی و فوق تخصصی و خدمات درمانی با عنايت به بكارگيري تجهيزات مدرن و پرسنل متبحر و مجرب درمحیطی استاندارد و آرام ، برای ارتقای کیفی سطح سلامت جامعه و ارائه بهترین الگوهای ممکن، تاسیس گردید