دپارتمان بیماران بین الملل

دپارتمان بیماران بین الملل (IPD)

کارشناس واحد بیماران بین الملل: آقای مرتضی غیبی

شماره تماس ثابت : 02188106679

فکس02188715899

موقعیت مکانی : طبقه پنجم بيمارستان توس

گردشگری سلامت يا  توریسم درمانی

به گردشگری که به منظور درمان یک بیماری یا عمل جراحی، تحت نظارت پزشکی در مراکز درمانی یا بیمارستانها ( به طور متوسط دو هفته) اطلاق می شود و ممکن است بیمار پس از آن برای دوره نقاهت نیاز به اقامت در چشمه های معدنی و استراحتگاهها و … برای کمتر از یک سال داشته باشد. اقدامات درمانی شامل موارد زیر می گردد:

سرپایی : کلیه خدمات پیشگیری، بررسی سلامت (check up)، تشخیصی، انجام امور پاراکلینیکی و درمان به بیماران در کمتر از 6 ساعت ارائه می شود.

بستری: کلیه خدماتی که با بستری بیش از 6 ساعت ارائه می شود.

 

 ویژگی های بخش :

این بخش دارای 2 سوئیت است که در هر سوئیت یک تخت بیمار موجود می باشد و جهت بستری بیماران خارجی در نظر گرفته شده است. بیماران با انواع جراحی ها اعم از ارولوژی، جراحی های عمومی، جراحی مغز و اعصاب، جراحی زنان، زایمان، جراحی زیبایی و ترمیمی، جراحی ارتوپدی و جراحی گوش و حلق و بینی (ENT) می توانند در این بخش بستری شوند.

امکانات رفاهی سوئیت ها :

تلویزیون ، اینترنتWiFi ، یخچال، کمد، سرویس بهداشتی و حمام مستقل، تخت کنترل دار(دیجیتالی)، زنگ احضار پرستار، کاناپه تختخواب شو جهت استفاده همراه بیمار،

 

پذیرش بیماران خارجی :

بیماران خارجی در بدو ورود به بیمارستان به قسمت پذیرش بیماران خارجی واقع در طبقه همكف هدایت می شوند. چنانچه بیمار برای اولین بار به بیمارستان مراجعه نموده باشد، تمامی مشخصات وی با توجه به پاسپورت در سیستم ثبت می گردد، در صورتیکه مراجعات قبلی داشته باشد، مشخصات از پیش ثبت شده ی بیمار، بطور دقیق چک شده و در صورت نیاز, تغییرات اعمال می گردد.

مدارکی که بیماران می بایست همراه خود بیاورند :

1 – پاسپورت بیمار جهت انجام پذیرش و شناسایی وی.

2 – به همراه داشتن گزارشات رادیولوژی، سونوگرافی، سی تی اسکن ، ام آر آی و آزمایشات قبلی، جهت ارائه به پزشک بمنظور بررسی پرونده پیشین و روند درمان بیماری پیش از حضور در ایران.

در صورتیکه بیماران خارجی بدون اطلاع و هماهنگی قبلی به بیمارستان مراجعه نمایند، دپارتمان پذیرش بیماران بین الملل در اسرع وقت هماهنگی های لازم را جهت انجام ویزیت پزشک و شروع روند درمانی بیمار انجام میدهد.

شایان ذکر است، در طول مدتی که می بایست بیمار در بیمارستان بستری باشد، کارشناس توریسم درمانی به طور روزانه به وی مراجعه نموده و از مناسب بودن شرایط او اطمینان حاصل می نماید. در این زمان چنانچه بیمار به چیز خاصی احتیاج داشته باشد آن را با کارشناس توریسم درمانی در میان می گذارد و یا چنانچه بیمار، پرستاران و پزشک نیاز به ترجمه داشته باشند به کمک کارشناس توریسم درمانی با هم ارتباط برقرار می کنند و بدین ترتیب کلیه امور مربوط به پروسه درمانی یک بیمار خارجی توسط این واحد تسهیل می گردد.